668

onzichtbaar commercieel

Voor sommige is ‘commercieel’ een beladen woord met een negatieve lading. Met ‘onzichtbaar commercieel’ mikken wij op een positieve beleving van de klant. Niet opdringerig, met de juiste aandacht. Zie verder bij ‘Ambassadeurs’.

Het bedrijfsbureau van Fresnel kan in samenspraak taken overnemen waar u zelf niet, of niet voldoende, aan toekomt. Wij noemen dit ‘Van Offerte Tot Nota’. In een oriënterend gesprek komen de mogelijkheden en de aanpak ter sprake.

Kiest u liever voor een training van u en/of uw personeel, kijk dan op de tabbladen: ‘Trainingen’ en ‘Coaching’.

Commercieel volgens Fresnel

Offerten maken, nabellen, aanpassen, zorgen dat het een order wordt. Nota’s maken, nabellen, zorgen dat betaald wordt.
Het Bedrijfsbureau van Fresnel kan dit werk op maat overnemen. Het zorgt ervoor dat u zich kunt wijden aan dat waar u goed in bent.

“Personeel op afstand, zonder de personeelskosten”.
Deze service van Fresnel vermindert uw kantoortijd en vergroot uw slagkracht.

Onderzoek, oa. Cor Molenaar, toont aan dat 3% van de internetbezoekers de intentie heeft iets te kopen. Daar staat tegenover dat 70% van de mensen die een winkel bezoeken die intentie wel hebben. En toch gaat het vaak anders.

Fresnel heeft een aanpak ontwikkeld waarbij de koopsignalen van de klant worden opgevangen, de verwachtingen zichtbaar worden en de klant geholpen kan worden bij zijn/haar inkoop.

In het geval het niet tot een koop of opdracht komt, moet de klant in ieder geval ambassadeur van het bedrijf zijn geworden.

Te vaak wordt personeel gezien (en gedraagt zich) als kostenpost. Zie ook het blad ‘Andere Ogen’. Zodra plezier terugkomt bij het personeel en het management stijgen de verkoopresultaten.

De aanpak van Fresnel zorgt voor plezier en motivatie in het werk en dus voor meer omzet.

Veel winkels zijn verworden tot fysieke internetsites. Waar de digitale sites nog suggesties doen voor aanverwante artikelen, lijkt het in veel winkels de bedoeling om zelf de weg naar de kassa te vinden, af te rekenen en te vertrekken. De ‘beleving’ waar veel klanten voor komen, ontbreekt maar al te vaak.

Het is makkelijk om dit om te draaien, het vraagt inzicht en spiegeling.

2e helft 2013 304